Deze website maakt gebruik van cookies

BDO Nederland gebruikt cookies en trackingtechnologieën om het browser-gebruik op onze online publicaties te verbeteren, gepersonaliseerde content te tonen en traffic te analyseren. Door op akkoord te klikken, stemt u in met het gebruik van cookies. Lees meer over ons cookiebeleid en privacybeleid.

Cruciale keuzes

  BEDRIJVEN OVER EIGENDOMS- EN EIGENAARSSTRATEGIE  


AFAS Software 

‘We geloven niet in koud geld.
Het gaat bij ons om liefde’


Softwarebedrijf AFAS is een familiebedrijf pur sang en wil dat graag zo houden. De families Mars en Van der Veldt zijn dan ook niet van plan aandelen te verkopen aan externe partijen. “We gaan niet voor winstmaximalisatie maar voor wat goed is voor mens en omgeving”, aldus tweede generatie en CFO Arnold Mars.


OPGERICHT 
1996 

MEDEWERKERS
Ruim 500 (fte)

2E GENERATIE

OMZET
€ 191 miljoen (2020)  

VESTIGINGEN

HOOFDKANTOOR
Leusden 

Elke dag op zoek naar verbinding 

“We hebben een bedrijfscultuur waarin we elke dag op zoek gaan naar verbinding. Dat zit hem in kleine dingen. In een een-op-eenoverleg met een medewerker die bijvoorbeeld 12,5 jaar in dienst is. Of in aandacht geven aan een medewerker die niet goed in zijn vel zit. Contact maken en begaan zijn met andere mensen. Daar draait het om. We geloven ook niet in extern kapitaal. In koud geld. Daarmee geef je een deel van de zeggenschap op en verschuift de focus van mensen naar winstmaximalisatie. Dat staat haaks op waar wij voor staan.”

Arnold Mars, CFO

PROF. DR. PURSEY HEUGENS

Werk aan de familiestrategie

Succesvolle familiebedrijven zijn kritisch op de eigen positie
en durven te handelen, ook in tijden van crisis. Ze werken actief aan een familie­strategie met duidelijke keuzes. Dat zie je ook bij de bedrijven die we portretteren in de nieuwste editie van ons familiebedrijvenboek.

Prof. dr. Pursey Heugens is hoogleraar Organisatietheorie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is verbonden aan het Erasmus Centre for Family Business dat sinds 2013 onderzoek doet naar familiebedrijven.

Lees dit verhaal én de andere cases in Familiebedrijvenboek ‘Cruciale keuzes’

Benieuwd hoe toonaangevende familiebedrijven omgaan met de familiestrategie? Hoe ze cruciale keuzes maken om hun onderneming succesvol de toekomst in te loodsen – elk op hun eigen manier? Lees de onderzoeksresultaten en de inspirerende interviews in ons nieuwe Familiebedrijvenboek.

‘We geloven niet in koud geld. Het gaat bij ons om liefde’



AFAS Software 

Cruciale keuzes

  BEDRIJVEN OVER EIGENDOMS- EN EIGENAARSSTRATEGIE  

Benieuwd hoe toonaangevende familiebedrijven omgaan met de familiestrategie? Hoe ze cruciale keuzes maken om hun onderneming succesvol de toekomst in te loodsen – elk op hun eigen manier? Lees de onderzoeksresultaten en de inspirerende interviews in ons nieuwe Familiebedrijvenboek.

Lees dit verhaal én de andere cases in Familiebedrijvenboek ‘Cruciale keuzes’

Succesvolle familiebedrijven zijn kritisch op de eigen positie en durven te handelen, ook in tijden van crisis. Ze werken actief aan een familie­strategie met duidelijke keuzes. Dat zie je ook bij de bedrijven die we portretteren in de nieuwste editie van ons familiebedrijvenboek.

Werk aan de familiestrategie

PROF. DR. PURSEY HEUGENS

Prof. dr. Pursey Heugens is hoogleraar Organisatietheorie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is verbonden aan het Erasmus Centre for Family Business dat sinds 2013 onderzoek doet naar familiebedrijven.

VESTIGINGEN

HOOFDKANTOOR
Leusden 

OMZET
€ 191 miljoen (2020)  

2E GENERATIE

MEDEWERKERS
Ruim 500 (fte)

OPGERICHT 
1996 

Softwarebedrijf AFAS is een familiebedrijf pur sang en wil dat graag zo houden. De families Mars en Van der Veldt zijn dan ook niet van plan aandelen te verkopen aan externe partijen. “We gaan niet voor winstmaximalisatie maar voor wat goed is voor mens en omgeving”, aldus tweede generatie en CFO Arnold Mars.


“We hebben een bedrijfscultuur waarin we elke dag op zoek gaan naar verbinding. Dat zit hem in kleine dingen. In een een-op-eenoverleg met een medewerker die bijvoorbeeld 12,5 jaar in dienst is. Of in aandacht geven aan een medewerker die niet goed in zijn vel zit. Contact maken en begaan zijn met andere mensen. Daar draait het om. We geloven ook niet in extern kapitaal. In koud geld. Daarmee geef je een deel van de zeggenschap op en verschuift de focus van mensen naar winstmaximalisatie. Dat staat haaks op waar wij voor staan.”

Arnold Mars, CFO

Elke dag op zoek naar verbinding