Deze website maakt gebruik van cookies

BDO Nederland gebruikt cookies en trackingtechnologieën om het browser-gebruik op onze online publicaties te verbeteren, gepersonaliseerde content te tonen en traffic te analyseren. Door op akkoord te klikken, stemt u in met het gebruik van cookies. Lees meer over ons cookiebeleid en privacybeleid.

Cruciale keuzes

  BEDRIJVEN OVER EIGENDOMS- EN EIGENAARSSTRATEGIE  


Fietsvoordeelshop.nl en Louwman Group

Match in mobiliteit


Fietsvoordeelshop.nl koos er voor om een deel van de aandelen te verkopen aan een ander familiebedrijf. Om samen sterker te worden. Door krachten te bundelen met de veel grotere Louwman Group is het bedrijf van de familie Vriend klaar voor de volgende groeifase.


OPGERICHT 
1972

MEDEWERKERS
200 (fte)

MERKEN
Fietsvoordeelshop.nl en Juizz

HOOFDKANTOOR
Amersfoort
Logistiek centrum Heerhugowaard  

VESTIGINGEN
Fietsvoordeelshop.nl (14)
Juizz (6)

 

In één klap harder groeien

“We hebben nu de stap gezet om het bedrijf in één klap veel harder te laten groeien dan we zelfstandig voor elkaar hadden gekregen. Louwman Group is een enorm groot bedrijf dat ons geld, kennis en ervaring biedt. Daardoor krijgen wij kansen om heel snel groter te worden en meer winkels te openen. En kunnen we vervoermiddelen aanbieden aan klanten van Welzorg, een dochter van Louwman Group. Daarmee spelen we in op mobiliteit voor mindervaliden, een belangrijke groeimarkt.”

Mark Vriend, directeur Fietsvoordeelshop.nl 

Willem Verschuur, directeur divisie Innovation, Digital & Data, Louwman Group

De best passende mobiliteitsoplossing

“We willen iedere consument de best passende mobiliteitsoplossing bieden. Fietsen, en dan met name elektrische, horen daar ook bij. Vandaar ons belang in Fietsvoordeelshop.nl. Bovendien kunnen zij ons voorzien van tal van fietsdata die waardevol zijn voor onze mobiliteitsconcepten. Het gaat goed samen hoewel het soms ook wel schuurt. Maar ook dat is goed. Mark is gewend aan meer snelheid en die confrontatie hebben we soms ook nodig.”

PROF. DR. PURSEY HEUGENS

Werk aan de familiestrategie

Succesvolle familiebedrijven zijn kritisch op de eigen positie
en durven te handelen, ook in tijden van crisis. Ze werken actief aan een familie­strategie met duidelijke keuzes. Dat zie je ook bij de bedrijven die we portretteren in de nieuwste editie van ons familiebedrijvenboek.

Prof. dr. Pursey Heugens is hoogleraar Organisatietheorie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is verbonden aan het Erasmus Centre for Family Business dat sinds 2013 onderzoek doet naar familiebedrijven.

Lees dit verhaal én de andere cases in Familiebedrijvenboek ‘Cruciale keuzes’

Benieuwd hoe toonaangevende familiebedrijven omgaan met de familiestrategie? Hoe ze cruciale keuzes maken om hun onderneming succesvol de toekomst in te loodsen – elk op hun eigen manier? Lees de onderzoeksresultaten en de inspirerende interviews in ons nieuwe Familiebedrijvenboek.

Match in mobiliteit



Fietsvoordeelshop.nl
en Louwman Group

Cruciale keuzes

  BEDRIJVEN OVER EIGENDOMS- EN EIGENAARSSTRATEGIE  

Benieuwd hoe toonaangevende familiebedrijven omgaan met de familiestrategie? Hoe ze cruciale keuzes maken om hun onderneming succesvol de toekomst in te loodsen – elk op hun eigen manier? Lees de onderzoeksresultaten en de inspirerende interviews in ons nieuwe Familiebedrijvenboek.

Succesvolle familiebedrijven zijn kritisch op de eigen positie en durven te handelen, ook in tijden van crisis. Ze werken actief aan een familie­strategie met duidelijke keuzes. Dat zie je ook bij de bedrijven die we portretteren in de nieuwste editie van ons familiebedrijvenboek.

Lees dit verhaal én de andere cases in Familiebedrijvenboek ‘Cruciale keuzes’

Werk aan de familiestrategie

PROF. DR. PURSEY HEUGENS

Prof. dr. Pursey Heugens is hoogleraar Organisatietheorie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is verbonden aan het Erasmus Centre for Family Business dat sinds 2013 onderzoek doet naar familiebedrijven.

“We willen iedere consument de best passende mobiliteitsoplossing bieden. Fietsen, en dan met name elektrische, horen daar ook bij. Vandaar ons belang in Fietsvoordeelshop.nl. Bovendien kunnen zij ons voorzien van tal van fietsdata die waardevol zijn voor onze mobiliteitsconcepten. Het gaat goed samen hoewel het soms ook wel schuurt. Maar ook dat is goed. Mark is gewend aan meer snelheid en die confrontatie hebben we soms ook nodig.”

De best passende mobiliteits-oplossing

Willem Verschuur, directeur divisie Innovation, Digital & Data, Louwman Group

VESTIGINGEN
Fietsvoordeelshop.nl (14)
Juizz (6)

 

HOOFDKANTOOR
Amersfoort
Logistiek centrum Heerhugowaard  

MERKEN
Fietsvoordeelshop.nl en Juizz

MEDEWERKERS
200 (fte)

OPGERICHT 
1972

Fietsvoordeelshop.nl koos er voor om een deel van de aandelen te verkopen aan een ander familiebedrijf. Om samen sterker te worden. Door krachten te bundelen met de veel grotere Louwman Group is het bedrijf van de familie Vriend klaar voor de volgende groeifase.


“We hebben nu de stap gezet om het bedrijf in één klap veel harder te laten groeien dan we zelfstandig voor elkaar hadden gekregen. Louwman Group is een enorm groot bedrijf dat ons geld, kennis en ervaring biedt. Daardoor krijgen wij kansen om heel snel groter te worden en meer winkels te openen. En kunnen we vervoermiddelen aanbieden aan klanten van Welzorg, een dochter van Louwman Group. Daarmee spelen we in op mobiliteit voor mindervaliden, een belangrijke groeimarkt.”

In één klap harder groeien

Mark Vriend, directeur Fietsvoordeelshop.nl